-
*Activitatea sectiilor de specialitate este coordonata de Prezidiul Academiei, in a carei subordonare se afla.
- Art. 25. Sedintele sectiilor de specialitate au loc
lunar si sunt constituite lega cu 2/3 din numarul total de membri
titulari si membri corespondenti.
Hotararile sectiilor sunt luate prin vot deschis, cu o majoritate de 2/3 din voturile membrilor titulari si corespondenti prezenti, cu exceptia prevazuta la art. 13 din Statut.
*In cazul examinarii unor probleme cu caracter interdisciplinar, pot avea loc adunari de sectii reunite, prezidate, de regula, de cel mai in varsta dintre presedinti. Prevederile prezentului articol se aplica si pentru adunarile sectiilor reunite.
Membrii fiecarei sectii de specialitate constituie Adunarea Generala a sectiei respective, in toate problemele care intereseaza sectia in cauza. Sectiile de specialitate urmaresc modul in care se realizeaza programele de cercetare ale unitatilor din profilul lor si analizeaza periodic activitatea acestora.
- Art. 26. Sectiile de specialitate sunt conduse de
un birou format de presedinte, un vicepresedinte si un secretar
stiintific, alesi pe o perioada de 4 ani, prin vot secret, in
conditiile art. 13, al. 2 si art. 25, al.1.
Presedintele sectiei este membru titular al Academiei si alegerea sa este confirmata de Prezidiul Academiei.
Presedintele informeaza periodic Prezidiul Academiei asupra activitatii sectiei si a hotararilor luate.
*Sedintele sectiilor de specialitate sunt prezidate de presedinte si, in lipsa acestuia de vicepresedintele sectiei. Presedintele Academiei, precum si orice membru al Prezidiului, are dreptul sa asiste la lucrarile sectiilor si sa ia parte la discutii fara drept de vot, daca nu face parte din sectia respectiva. - Art. 27. Filialele sunt infiintate prin hotararea Adunarii Generale si reunesc membrii Academiei dintr-o zona teritoriala cu pondere stiintifica.
< Pagina precedenta Pagina urmatoare >